ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΥΠΡΟΥ
Το σχολείο μας ήδη από το 2021 ξεκίνησε συνεργασία με το Παγκύπριο Γυμνάσιο της Λευκωσίας με στόχο τη σύναψη αμφικτυονίας που θα περιλαμβάνει ιστορικά ελληνόφωνα σχολεία. Οι σκοποί αυτής της δράσης είναι τα σχολεία μας: α) Να αλληλεπιδράσουν και να αναπτύξουν γόνιμο διάλογο και δράσεις για την διερεύνηση της ιστορικής τους ταυτότητας και διαδρομής μέσα στο χρόνο, μέσα στο αντίστοιχο πλαίσιο της ιστορικής διαδρομής του Ελληνισμού. β) Να μεταλαμπαδεύσουν την παραπάνω αυτή γνώση και στους μαθητές/τριες τους. γ) Με αφετηρία το παρελθόν, να ανακαλύψουν του συνδετικούς κρίκους που μας ενώνουν και σηματοδοτούν το παρόν μας αλλά και θα αποτελούν γνώμονα πνευματικής ανέλιξης στο μέλλον. δ) Να σφυρηλατήσουν στενούς δεσμούς αμοιβαίας δημιουργικής πορείας και να αναδείξουν μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες την πολιτισμική μας κληρονομιά και την ιδιοπροσωπία των σχολείων μας, ενθαρρύνοντας το συνεργατικό πνεύμα των μαθητών μας. ε) Να ενισχύσουν τον εξωστρεφή χαρακτήρα τους.
Στις 18 Φεβρουαρίου με ομάδα μαθητών μας από τη Β΄τάξη επισκεφθήκαμε την μεγαλόνησο και ήρθαμε σε επικοινωνία με την εκπαιδευτική κοινότητα του Παγκύπριου Γυμνασίου. Στην εκπαιδευτική μας εκδρομή είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε σημαντικά ιστορικά αλλά και πολιτιστικά κέντρα του ελληνισμού στην Κύπρο. Οι μαθητές μας αντιμετώπισαν την ιστορία όχι απλώς ως διαδικασία αποθήκευσης πληροφοριών για παρελθόντα γεγονότα αλλά μέσα από την οπτική μιας βιωματικής και ζωντανής στο παρόν συνθήκης. Η μεγαλόνησος με την παρουσία των καθηλωτικών για τον επισκέπτη ναών της, τροφοδότησε το συναίσθημα αλλά παράλληλα εμπλούτισε και το γνωστικό πεδίο των μαθητών μας. Η επίσκεψή μας στη Δερύνεια, η θέαση της Αμμοχώστου και η ξενάγηση στα «Φυλακισμένα Μνήματα» με τη συνδρομή του καθηγητή του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας κυρίου Πέτρου Παπαπολυβίου, ενεργοποίησαν την κριτική σκέψη των μαθητών και τους πρόσφεραν τη δυνατότητα να προβληματιστούν και να συζητήσουν για την ιδιότυπη κατάσταση που επικρατεί στο νησί και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορική του διαδρομή.
Η επικοινωνία μας με τον Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Νέας Ἰουστινιανῆς καὶ πάσης Κύπρου κ. κ. Γεώργιο υπήρξε ιδιαίτερα επωφελής για τα παιδιά του σχολείου μας καθώς είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να ευαισθητοποιηθούν σε καίρια θέματα της παρελθούσης αλλά και σύγχρονης ζωής του ελληνισμού.
Η επίσκεψή μας στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, η εξαιρετική ξενάγηση στους χώρους των μουσείων του όπως επίσης και στους χώρους της Αρχιεπισκοπής συνέδραμαν στην έναρξη της σφυρηλάτησης ισχυρών πνευματικών δεσμών ανάμεσα στα σχολεία μας. Η αλληλεπίδραση των μαθητών μας με την εκπαιδευτική κοινότητα του Παγκύπριου Γυμνασίου υπήρξε ιδιαίτερα γόνιμη καθώς αναπτύχθηκαν αμοιβαίες σχέσεις αλληλοεκτίμησης και δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την κοινή δημιουργική πορεία μας στο μέλλον.
Οι μαθητές μας που έλαβαν μέρος είναι
Α/Α | Ονοματεπώνυμο Συμμετέχοντα | Πατρώνυμο | Τμήμα |
1 | Ιωακειμίδης Παντελής | Δημήτριος | Β3 |
2 | Καμπάδαης Έκτορας | Σταύρος | Β3 |
3 | Μπεζιργιαννίδης Χρήστος | Βασίλειος | Β3 |
4 | Νικηφοράκης Δημήτριος | Παύλος | Β3 |
5 | Νικολόπουλος Θεμιστοκλής | Νικόλαος | Β3 |
6 | Οικονομόπουλος Ιωάννης-Στυλιανός | Παναγιώτης | Β3 |
7 | Οικονόμου Μαρία-Γαλήνη | Αριστείδης | Β3 |
8 | Πατριανάκος Πέτρος | Βασίλειος | Β3 |
9 | Σαββαΐδης Φίλιππος | Αλέξανδρος | Β3 |
10 | Σαρτζετάκης Εμμανουήλ | Κωνσταντίνος | Β3 |
11 | Σαρχουσούδης Θεμιστοκλής | Απόστολος | Β3 |
12 | Σκουλάξενος Ελευθέριος | Δημήτριος | Β3 |
13 | Σοφούλης Σπυρίδων | Νικόλαος | Β3 |
14 | Χριστοπούλου Αγάπη | Γεώργιος | Β3 |
15 | Χρυσάγη Αθηνά | Κωνσταντίνος | Β3 |
16 | Ψύχα Σόνια | Παναγιώτης | Β3 |
17 | Ψωμάς Στυλιανός | Ξενοφών | Β3 |
Υπεύθυνοι της διασχολικής δράσης και της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν οι εκπαιδευτικοί: Φανίδης Χρήστος (ΠΕ04.01) Διευθυντής Πρότυπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και Τσαχτσαρλή Αικατερίνη (ΠΕ02).