Κατασκευή Σύγχρονου Συστήματος VAR με Arduino και Huskylens

Επειδή τα τελευταία χρόνια πολλοί φίλαθλοι αμφισβητούν μερικές αποφάσεις που λαμβάνουν οι διαιτητές και όλοι θα θέλαμε να δούμε αν όντως μια μπάλα μπήκε ή δεν μπήκε γκολ όταν πηγαίνουμε γήπεδο αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ένα σύγχρονο σύστημα VAR, χρησιμοποιώντας την πλακέτα Arduino και την κάμερα Huskylens. Το Huskylens είναι μια κάμερα που έχει τη δυνατότητα να αποτυπώνει κίνηση και να κάνει object tracking, δηλαδή να εντοπίζει ένα συγκεκριμένο αντικείμενο που έχει προγραμματιστεί να παρακολουθεί.
Με τη βοήθεια αυτών των δύο εργαλείων, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρωτότυπο σύστημα VAR. Σε συνεργασία με την καθηγήτρια Πληροφορικής του σχολείου, ξεκινήσαμε αρχικά την υλοποίηση σε προσομοιωμένο περιβάλλον στον υπολογιστή. Αφού το σύστημα λειτούργησε σωστά εκεί, προχωρήσαμε στην υλοποίηση με πραγματικά υλικά.
Ο προγραμματισμός αποδείχθηκε απαιτητικός, ωστόσο ύστερα από αρκετές ώρες μελέτης και δοκιμών, καταφέραμε να τον ολοκληρώσουμε. Το βασικό concept του συστήματος είναι το εξής: όταν η μπάλα περάσει από μια προκαθορισμένη νοητή ευθεία, ενεργοποιείται ένας βομβητής (buzzer), ανάβει ένα λαμπάκι και ακούγεται ένας ήχος. Όταν η μπάλα δεν περνάει από το σημείο αυτό, δεν συμβαίνει τίποτα. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύει πότε η μπάλα περνάει την εικονική γραμμή του τέρματος και να θεωρείται γκολ.
Για να κάνουμε το σύστημα πιο ολοκληρωμένο, προσθέσαμε και μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται οι πόντοι κάθε ομάδας, σε συνάρτηση με τον αριθμό των γκολ που έχουν επιτευχθεί. Επιπλέον, έχουμε προγραμματίσει το Huskylens να αναγνωρίζει και άλλα αντικείμενα, όπως για παράδειγμα το πόδι του τερματοφύλακα. Αν περάσει ένα τέτοιο αντικείμενο από τη γραμμή, το σύστημα δεν το μετρά ως γκολ.
Οι μαθητές του τμήματος Α1 (αλφαβητικά)
- Ωρίων Ανδριανόπουλος
- Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης