Βιβλιοπαρουσιάσεις
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-2021, και στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών και μαθητριών της Β΄ Λυκείου κατά την παρατεταμένη περίοδο του εγκλεισμού, τους ανατέθηκε να διαβάσουν και με συγκεκριμένες οδηγίες και κατευθύνσεις να αναλύσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη τους, στο μάθημα των Αγγλικών, ένα βιβλίο της επιλογής τους, το οποίο να είναι γραμμένο ή μεταφρασμένο στην αγγλική γλώσσα.
Η προτεινόμενη αυτή δραστηριότητα για το σπίτι συνάδει με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (CEFR 2020), όπου προβλέπεται η ανάθεση δραστηριότητας ανάγνωσης ολόκληρου βιβλίου για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και μαθητριών ξένων γλωσσών (Reading as a Leisure Activity, σελ.58).
Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν και παρουσίασαν μία ευρεία γκάμα λογοτεχνικών, φιλοσοφικών και κοινωνιολογικών βιβλίων, καλλιεργώντας τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, παραγωγής προφορικού λόγου, δημιουργίας ψηφιακής παρουσίασης και υλοποίησης προφορικής παρουσίασης, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη, τη δημιουργικότητά και τον ψηφιακό γραμματισμό τους.
Ακολουθούν τα άρθρα δεκαοκτώ μαθητών και μαθητριών, τα οποία βασίζονται στις αναλύσεις των βιβλίων που παρουσίασαν στην τάξη. Ελπίζουμε να τα βρείτε ενδιαφέροντα και να σας κινητοποιήσουν να επιλέξετε και να διαβάσετε κι εσείς κάποιο ή κάποια από αυτά τα βιβλία.
Καλή σας ανάγνωση,
Δρ. Ειρήνη Αρναούτη
Καθηγήτρια Αγγλικών